سالمندان و ویروس کرونا

علائم و نشانه های غیرمعمول ویروس کرونا در سالمندان.

به گفته پزشکان ، افراد مسن با Covid-19 ، بیماری ناشی از ویروس کرونا ، چندین علائم غیرمعمول دارند که تلاش برای اطمینان از درمان مناسب و به موقع را پیچیده تر می کند.
“سرفه مداوم و تنگی نفس!” اما افراد مسن ( گروه سنی که بیشتر در معرض خطر عوارض شدید یا مرگ ناشی از این بیماری هستند ) ممکن است هیچ یک از این خصوصیات را نداشته باشد.
در عوض ، افراد مسن در اوایل پس از آلوده شدن به ویروس کرونا ممکن است “خاموش” به نظر برسند.آنها ممکن است بیش از حد معمول بخوابند یا غذا خوردن را متوقف کنند.
آنها ممکن است غیرمعمول بی احساس یا گیج به نظر برسند و جهت گیری خود را نسبت به محیط اطراف از دست می دهند. ممکن است سرگیجه پیدا کنند و زمین بخورند. گاهی اوقات ، افراد مسن صحبت خود را متوقف می کنند یا به سادگی سقوط می کنند.
 بیماری های سالمندان و ژنتیک شناسی
سیگنال های اولیه را بخوانید، تشخیص علائم خطر مهم است. اگر علائم اولیه Covid-19 فراموش شود ، سالمندان ممکن است قبل از مراقبت های لازم در خطر بیافتند. جمع آوری داده ها از علائم، غیر معمول هستند اما تعدادی از پزشکان در تلاشند تا اطلاعات منظم تری را جمع آوری کنند. در سوئیس ، دکتر سیلوین نگوین ، متخصص اطفال در مرکز بیمارستان دانشگاه لوزان ، لیستی از علائم معمول و غیرمعمول از‌ Covid-19 را در بیماران مسن در مقاله‌ایی‌ تهیه کرده است:
 تغییراتی در وضعیت معمول بیمار ، هذیان ، زمین خوردن ، خستگی ، بی حالی ، فشار خون پایین ، بلع دردناک ، غش ، اسهال ، حالت تهوع ، استفراغ ، درد شکم و از دست دادن بو و طعم از جمله در لیست غیرمعمول است.
احساس افسردگی از دیگر‌ علائم غیر معمول است. “فردی ممکن است روز سختی را سپری کند. اما اگر چند روز «خودشان»  نیستند ، حتما با یک پزشک مراقبت های اولیه یا یک خط تلفن محلی سیستم بهداشتی تماس بگیرید تا آستانه آزمایش [ویروس کرونا] را برآورده کنید. “
پیگیر باشید. اگر بار اول«نه »گرفتید و اوضاع بهبود نیافت ، تماس بگیرید و دوباره سوأل کنید”.

نویسنده

mrs.pakzad

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *