اخبار جدید

تشریح اهداف جشنواره یلدامون توسط مهندس هاشمی بنیانگذار استارتاپ سیواپ

جشنواره یلدامون

با افتخار و در راستای کمک به ارتقاء سلامت سالمندان تنها، سیو اپ آغاز جشنواره تخفیفی “یلدامون” یا ماه یلدایی را اعلام میدارد

تشریح اهداف جشنواره از سوی آقای مهندس هادی هاشمی

هادی هاشمی مدیر فنی و بنیانگذار استارتاپ سیواپ با اشاره به افزایش روز افزون زندگی در تنهایی سالمندان، و نیز روند رو به رشد تعداد سالمندان کشور، هدف از جشنواره یلدامون را به شرح زیر اعلام کرد:

ارتباط و شناسایی نیازهای جامعه هدف سیواپ

ارتباط با نهادها و متولیان بخش سالمندان کشور

ارتباط با شرکت های خصوصی ارائه دهندگان خدمات به سالمندان تنها و در صورت امکان آغاز همکاریهای مشترک در راستای خط مشی استارتاپ سیواپ

برگزاری همایش های آنلاین و تبادل نظر با اساتید مطرح این حوزه

معرفی محصولات سیو اپ با تخفیف ویژه جشنواره

تشریح راهکارهای مراقبتی در دوره پاندمی کرونا

معرفی فناوری های نوین ارائه خدمات مراقبت سالمندان تنها

و…

شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اجتماعی و مرتبط با سلامتی آن باید به عنوان یکی از مهم‌ترین وقایع اجتماعی بشر در قرن ۲۱ در نظر گرفته شود که در این بین سالمندان به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های پرخطر در ابتلا به کرونا ویروس هستند.

وی تنهایی را یکی از مهمترین مشکلات سالمندان در دوران همه‌گیری بیماری کووید۱۹ دانست و گفت: دیدار با سالمندان به دلیل ترس از انتقال ویروس کرونا به آن ها بسیار محدود شده است به همین دلیل اطرافیان و فرزندان آن ها باید علاوه بر مراقبت‌های بهداشتی، مسائل روحی و روانی را برای آن ها در نظر بگیرند تا احساس تنهایی، کمتر به آن ها فشار وارد کند.

هاشمی عنوان کرد: مشکلات سالمندان فقط بیماری های جسمی نیست، بلکه موضوع سلامت روان سالمندی به خصوص در دوران کرونا، از حساسیت بیشتری برخوردار است بنابراین باید به نیازهای روحی سالمندان توجه شود.

وی ادامه داد: اضطراب و افسردگی، سیستم ایمنی سالمندان را دچار اختلال کرده و آنان را مستعد ابتلاء به بیماری‌های جسمی می کند که تماس‌های ‌مکرر نزدیکان این افراد می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب سالمندان کمک کند.

مسائل معنوی و روحانی موجب ایجاد احساس خوب در فرد می شود بنابراین از سالمندان بخواهید ارتباط خود را با این موضوع حفظ و تقویت کنند.

وی با اشاره به ایجاد نگرانی بیش از حد توسط برخی از منابع در اخبار و  فضای مجازی گفت: اگر اطرافیان این گونه اخبار را دنبال می‌کنند نباید محتوای آن را به افراد مسن انتقال دهند.

هاشمی تاکید کرد: به هر طریقی باید به یاری سالمندان بشتابیم و نیازهای ضروری آنان را برآورده کنیم تا برای تامین نیازهای خود مجبور نباشند خارج از منزل بروند و در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار گیرند.

نهایی در افراد سالمند همانند استرس مزمن بروی سلامت مغز آنها تاثیر می گذارد. این مساله حتی غدد درون ریز و سیستم ایمنی آنها نیز تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین بیشتر در معرض بیماری قرار می گیرند.

تنهایی در افراد مسن همه گیر شده و بیشتر از هر گروه دیگری روی آنها تاثیر می گذارد. متاسفانه در فرهنگ غرب این مساله رایج تر است و همه ما دوست نداریم با این سرنوشت غریب الوقوع مواجه شویم.

طبق تخمین ها ۱۰% افراد مسن تنها زندگی می کنند و این مساله سلامت جسمی و روانی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. ۷۰% آنها نیز بخاطر این تنهایی با مشکلات جدی در سلامت مواجه اند. تنهایی همچون استرس مزمن بروی سلامت مغز تاثیر می گذارد و در نتیجه باعث واکنش منفی سیستم ایمنی و غدد درون ریز می شود. بعلاوه، این مساله باعث ضعیف شدن افراد شده و لذا در معرض بیماری های مختلف قرار می گیرند.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی سرویس همدم توسط تیم سیو اپ این سرویس را راهکاری برای بهبود سبک زندگی سالمندان تنها عنوان و در تشریح این سرویس افزود:

سرویس همدم شامل یک گروه پرستار باتجربه و کارآزموده است که به صورت مرتب با سالمند تنها تماس تلفنی می گیرند و علاوه بر گپ . گفتی دوستانه وضعیت سلامت وی را نیز چک می کنند.

در نهایت کاربران می توانند محصول گردن بند مراقبتی سالمندان تنها را از سایت سیواپ، پیج اینستاگرام ما و دیجی کالا خریداری نمایند

نویسنده

saveadminapp

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *