واکر پیاده روی

شکستگی و مشکلات حرکتیدر حالی که بسیاری از سالمندان می توانند از پیر شدن در محل زندگی خود به عنوان راهی برای استفاده از مراقبت در منزل استفاده کنند ، این بدان معنا نیست که آنها همیشه قادر هستند به راحتی و آسانی که انتظار دارند در منزل خود بگردند. برای بسیاری از سالمندان ، مسائل حرکتی یک عارضه جانبی ناخوشایند از افزایش سن است و می تواند زندگی روزمره را برای بسیاری از بزرگسالان بسیار سخت کند. مسائل تحرک همچنین می تواند بر میزان استقلال بسیاری از افراد مسن تأثیر بگذارد و مسئولیت های روزمره را بسیار چالش برانگیز کند.

مشکلات تحرک می تواند شامل مشکلات در راه رفتن ، مشکلات دستیابی به وسایل روزمره یا مشکل استفاده از دستشویی یا چالش های نشست و برخاست از صندلی باشد. اگرچه این مسائل به خودی خود ممکن است موضوعات نسبتاً ساده ایی به نظر برسند ، اما با گذشت زمان ، می توانند به شدت بر توانایی زندگی هر سالمند تأثیر بگذارند و کیفیت زندگی آنها را به شدت مهار می کنند. مشکلات حرکتی که بر ثبات فرد در هنگام راه رفتن تأثیر می گذارد ، همچنین می تواند یک مسئله ایمنی عمده ایجاد کند و احتمال سقوط در خانه را بیش از قبل برای یک سالمند افزایش دهد.

مهم است که سالمندان برای جلوگیری از زمین خوردن از هر منبع ممکن استفاده کنند زیرا سقوط می تواند منجر به شکستگی استخوان ، بستری شدن در بیمارستان و درد و آسیب جدی شود. بسیاری از سالمندان ممکن است بدنبال زمین خوردن دچار مشکلات تحرک شوند و به کمک عصا ، واکر یا صندلی چرخدار نیاز داشته باشند. برخی سقوط های جدی حتی می تواند منجر به مرگ شود. برای فهمیدن این که سقوط منجر به مشکلات حرکتی میشود یا مشکلات حرکتی منجر به افتادن میشوند ، مهم است که از مسائل تحرک در سالمندان آگاه باشید و اقدامات اضافی لازم را برای جلوگیری از تأثیر این مسائل بر کیفیت زندگی سالمند مهم انجام دهید.

چه موقع در مورد مسائل تحرک با  پزشک تماس بگیرید

بسیاری از مسائل مربوط به تحرک سالمندان را می توان با دستیاران پیاده روی یا با ایجاد تغییرات کوچک در خانه برای تأمین بهتر نیازهای سالمند برطرف کرد. با این حال ، شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است لازم باشد مراقبان سالمند در مورد مسائل حرکتی با پزشک وی تماس بگیرند. علائم و نشانه های زیر شاخص هایی هستند که نشان می دهد یک سالمند با  مشکلات تحرک دست و پنجه نرم می کند و ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشند. مشکلات حرکتی زیر ممکن است نیاز به سالمندان برای کمک حرفه ای از یک متخصص پزشکی داشته باشد:

  مسائل قابل توجه در راه رفتن یا تعادل. سالمندانی که با لنگی راه می روند ، به سختی می توانند خود راه بروند ، به پهلو انحراف پیدا کنند ، هنگام راه رفتن دچار حالت سبکی سر شوند یا در هنگام راه رفتن یا ایستادن در حالت تعادل متعادل باشند ، ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند. مسائل مربوط به تعادل در واقع شماره یک دلیل قرار ملاقات بزرگسالان برای ملاقات با پزشک است. ممکن است یک مسئله مشترک وجود داشته باشد ، مشکل سرگیجه یا حتی مشکل گوش داخلی که باید آن را مقصر بدانید.

افراد مسن با این مشکلات ممکن است از آسیب عصبی ، مشکلات عضلانی ، شرایط مغزی رنج ببرند یا ممکن است سکته کنند.

  سالمندانی که بدون دلیل مشخص بارها و بارها سقوط می کنند یا سفر می کنند. این می تواند چیزی فراتر از یک مسئله حرکتی یا تعادل باشد ، این ممکن است نشان دهنده مشکلی در بینایی ، مدیریت نادرست دارو ، زوال عقل یا حتی بیماری پارکینسون باشد و باید توسط یک متخصص حل شود.

  شکایت سرگیجه. سرگیجه برای سالمندان یک مشکل جدی است و نباید شکایت مداوم از سرگیجه یا سبکی سر را به راحتی انجام داد. این می تواند از فشار خون بالا ، بیماری قلبی ، بی خوابی ، درد مزمن یا دیابت باشد. افراد سالخورده ای که دچار سرگیجه یا سبکی سر می شوند بسیار بیشتر احتمال دارد که به طور غیرمنتظره ای خود را سقوط کرده و خود را صدمه بزنند ، بنابراین این مسئله باید سریعاً رفع شود.

  ناتوانی در راه رفتن یا حرکت به تنهایی. وقتی سالمندان به طور ناگهانی قادر به راه رفتن یا حرکت به تنهایی نیستند ، خصوصاً مسافت کوتاه که به طور معمول کاملاً قابل کنترل است ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که آنها به یک پزشک متخصص مراجعه کنند. این امر به ویژه در مواردی درست است که مراقب نتواند به این بزرگسالان کمک کند تا با خیال راحت حرکت کنند. عدم توانایی یا عدم تمایل به راه رفتن می تواند موارد مختلفی باشد از افسردگی گرفته تا مسائل مربوط به گردش خون ، عفونت ، آلزایمر زودرس ، سکته خفیف یا مصرف داروهایی که در آنها داروهای آرامبخش وجود دارد.

کمک به سالمندان با مشکلات تحرک

خبر خوب این است که بسیاری از سالخوردگانی که با مشکلات حرکتی دست و پنجه نرم می کنند اغلب قادر به دریافت کمک لازم برای بازیابی تحرک کافی برای فعال ماندن هستند. بسیاری از پزشکان برای کمک به سالمندان برای بازیابی قدرت و دامنه حرکت ، روش های درمانی ، درمانی یا دارویی تجویز می کنند. با این حال ، کارهای کوچک دیگری نیز وجود دارد که مراقبان می توانند در خانه انجام دهند تا عزیز ارشد خود را برای موفقیت آماده کنند.

دستیاران پیاده روی مانند عصا ، واکر یا صندلی چرخدار می توانند بعضی اوقات کارهای کمی را بسیار قابل کنترل تر کنند. در دسترس نگه داشتن خانه برای سالمندان همچنین می تواند از تداخل مسائل حرکتی آنها در زندگی روزمره جلوگیری کند. افراد مسن باید روزانه کشش و ورزش داشته باشند تا دامنه حرکت را افزایش دهند و اطمینان حاصل کنند که عضلات آنها ورزش لازم را برای حفظ سلامتی خود انجام می دهند. عضلات خوب ورزیده عضلات متحرک هستند.

بزرگترها همیشه حتی اگر در خانه هستند باید کفش مناسب بپوشند. این نه تنها به جلوگیری از سقوط کمک می کند بلکه می تواند برای افراد سالمند راحت تر راحت و راحت رفت و آمد کند. این بدان معنی است که کفش های پاشنه کم و راحت ، دارای کفهای عریض ، لاستیکی و پشتیبانی از قوس خوب هستند. افراد سالخورده باید از استفاده از مسدود کردن ، صندل ، کفش پاشنه بلند و دمپایی خودداری کنند. آماده سازی سالمندان برای موفقیت با تغییراتی از این دست ، به جای کمک بیش از حد به آنها ، می تواند به هر بزرگسال مسن کمک کند تا تحرک خود را بازیابد و تحرک و استقلال بیشتری داشته باشد.

بسیاری از ملاحظات جسمی وجود دارد که باید در سالخوردگانی که دارای مشکلات حرکتی هستند ، مورد توجه قرار گیرد. با این حال ، ملاحظات ذهنی و عاطفی نیز وجود دارد. بسیاری از سالمندان ، به ویژه آنهایی که در گذشته افتاده اند ، از نظر تحرک از ترس افتادن دچار مشکلات حرکتی هستند. مراقبان ارشد باید در رفع این ترس در بیماران سالخورده خود کمک کنند یا به آنها کمک کنند تا برای غلبه بر این ترس مشاوره تخصصی لازم را بگیرند. این یک مشکل بسیار جدی در میان بسیاری از افراد مسن است و چیزی نیست که باید از آن غافل شد.

مسائل مربوط به تحرک برای هر فرد بزرگسالی بسیار جدی است ، مهم نیست که از چه نوع مراقبتی برخوردار است. برداشتن گام های اضافی برای پرداختن و درمان این مسائل می تواند به هر سالمندی که ممکن است با توانایی تحرک دست و پنجه نرم کند ، کمک کند.

سیواپ ، همراه شما

تیم سیواپ برای برطرف کردن نگرانی های خانواده سالمندان، با استفاده از گجت ها و فناوری های نوین این مشکلات را به حداقل رسانده است

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با محصولات ما، به فروشگاه سایت مراجعه کنید.

نویسنده

mrs.pakzad

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *