سلامت سالمندان سیواپ در رسانه ها فناوریهای نو مقالات علمی

مصاحبه مدیر توسعه کسب و کار سیواپ با خبرگزاری سیتنا در خصوص گجت های مراقبتی سالمندان و سرویس همدم

مراقبت از سالمندان با استفاده از فناوری های نوین

رحمت الله مهدی خانی، مدیر توسعه کسب‌وکار گجت سِیواَپ (Save app) با کاربری مراقبت از سالمندان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، پیرامون عملکرد این گجت، گفت: طبق آمار ثبت احوال، کشور ما با رشدی 2.5 درصدی در حال پیر شدن است و با توجه به اینکه نیازهای دوره سالمندی نیز به همین نسبت و مخصوصا در حوزه سلامت سالمندان در حال افزایش است، تصمیم گرفتیم راه حلی فناورانه برای رفع نگرانی خانواده‌ها در نگهداری سالمندان، بومی سازی و تولید کنیم.

 

اینترنت اشیاء

وی، ادامه داد: نمونه‌های زیادی از گجت‌های مراقبتی سالمندان در دنیا وجود دارد که از تکنولوژی اینترنت اشیاء  برای مراقبت از سالمندان استفاده می کنند  اما مشکل اصلی این است که اطلاعات دریافتی به سرورهای خارجی و شرکت‌های تولیدکننده ارسال می‌شود و قابل تحلیل و بهره برداری نیست.

مهدی خانی، افزود: ما با توسعه‌ی گجت سِیواَپ (Save app) توانستیم اطلاعاتی از نمونه‌های خارجی موجود در بازار و نمونه‌هایی که در کشور تولید شده است را تجمیع و از این اطلاعات برای ارائه‌ی سرویس‌های مناسب به سالمندان استفاده کنیم.

وی، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که با توجه به وضعیت اجتماعی و فرهنگی در کشور، تعداد سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند رو به افزایش است و اگر اتفاقی مثل سکته یا زمین خوردن رخ دهد، تاخیر در تماس یا اطلاع به خانواده و اطرافیان، ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری برای سالمند رخ دهد و باعث مشکلات عدیده‌ای برای خانواده سالمند بشود.

استخدام پرستار سالمند

مهدی خانی، خاطرنشان کرد: گجت‌های ما دارای دکمه‌ای است که اگر اتفاقی رخ دهد با فشردن آن در کسری از ثانیه به کسانی که شماره آنها در این برنامه ذخیره شده باشد که می‌تواند همسایه یا فرزند آن شخص باشد، از طریق سرور تماس تلفنی خودکار گرفته می شود. و در زمان طلایی نجات، عملیات نجات توسط این افراد انجام می شود. در حقیقت دیگر نیازی به استخدام پرستار تمام وقت وجود ندارد.

مدیر توسعه کسب و کار گجت سِیواَپ (Save app)، افزود: درفاز دوم توسعه این نرم افزار، اطلاعات سلامتی سالمند از طریق گجت‌های هوشمند سیواپ روی سرور ارسال می شود تا خانواده از طریق برنامه‌ای که مخصوص خانواده سالمند است؛ از روی گوشی این اطلاعات را به طور آنلاین مشاهده کنند. همچنین  هوش مصنوعی با تحلیل این اطلاعات ریسک بروز بیماری‌های مختلف را پیش بینی می کند؛ به عنوان مثال امکان تشخیص سکته قلبی از یک ماه قبل ممکن است و ما در حال توسعه الگوریتم های مربوط به آن هستیم.

سرویس همدم

مهدی خانی، ادامه داد: سرویس دیگر ما “سرویس همدم” است. با توجه به نیازهای روحی و جسمی سالمندان این سرویس را راه اندازی کردیم و با پرستاران مجربی همکاری می‌کنیم. پرستاران با توجه به اطلاعات  ثبت شده در پروفایل سالمند، طی تماس تلفنی روزانه ، وضعیت سلامت وی را بررسی نموده و مشاوره های لازم را به وی ارائه می نمایند.

وی، اظهار کرد: اصلی ترین نیاز سالمندان هم صحبتی و توجه به آنان است و ما با سرویس همدم این نیاز روحی آنان را براورده میکنیم. ضمنا پرستاران هفته‌ای یک بار مجموعه اطلاعات  را در قالب گزارش تفصیلی به خانواده سالمند تحویل می‌دهند.

کرونا و سالمندان

مدیر توسعه کسب و کار گجت سِیواَپ (Save app)، افزود: این سرویس در شرایط پاندمی کرونا، سرویسی است که به سالمند کمک به سزایی می‌کند.

وی، در پایان گفت: یک ماه اول این سرویس برای تمام سالمندان رایگان است. همچنین این سرویس بعنوان هدیه روی تمام گجت‌های ما ارائه می شود.

نویسنده

Admin

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *